Најчешћа питања

КОНЗУЛАРНЕ РАДЊЕ ЗА КОЈЕ МОЖЕТЕ ПОДНЕТИ ЗАХТЕВ У АМБАСАДИ

 

1.ЗАХТЕВ ЗА НОВИ ПАСОШ

2. ИЗГУБЉЕНИ ИЛИ УКРАДЕНИ ПАСОШ

3. ЗАХТЕВ ЗА ПАСОШ ЗА МАЛОЛЕТНО ДЕТЕ

4. ИЗДАВАЊЕ ПУТНОГ ЛИСТА (ПЛ)

5. ПРИЈАВА НОВОРОЂЕНОГ ДЕТЕТА

6. ПУТНИ ЛИСТ ЗА МАЛОЛЕТНО ИЛИ НОВОРОЂЕНО ДЕТЕ

7. ОВЕРА ПУНОМОЋЈА, САГЛАСНОСТИ, ИЗЈАВА И ДР.

8. ВЕНЧАЊЕ У ГЕНЕРАЛНОМ КОНЗУЛАТУ

9. ПРИЈАВА БРАKА СKЛОПЉЕНОГ У НЕМАЧKОЈ

10. ПРИБАВА ДОKУМЕНАТА, ПОТВРДА И УВЕРЕЊА

11. ПРОВЕРА ДРЖАВЉАНСKОГ СТАУТСА - (Negativbescheinigung)

12. ЦАРИНСKА ПОТВРДА

13. НАKНАДНИ УПИС У ЕВИДЕНЦИЈЕ ДРЖАВЉАНА Р. СРБИЈЕ

14. ОТПУСТ ИЗ ДРЖАВЉАНСТВА

15. ЗАХТЕВ ЗА ПРИЈЕМ У ДРЖАВЉАНСТВО

16. ЗАХТЕВ ЗА ПОНОВНО СТИЦАЊЕ ДРЖАВЉАНСТВА

17. РЕГУЛИСАЊЕ ВОЈНЕ ОБАВЕЗЕ

18. ИЗДАВАЊЕ ПАРАМЕТАРА ИЛИ QR КОДА ЗА ConsentID

19. КОНЗУЛАРНЕ РАДЊЕ КОЈЕ СЕ НЕ МОГУ ОБАВИТИ У АМБАСАДИ

20. КОРИСНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ

 

  1. ЗАХТЕВ ЗА НОВИ ПАСОШ Р. СРБИЈЕ

Потребна документа:

  • постојећа биометријска путна исправа Р. Србије и
  • доказ о регулисаном боравку у СР Немачкој (Aufenthaltserlaubnis, Fiktionsbescheinigung или потврда немачког органа да је боравак важећи са преводом на српски језик).

Конзуларна такса износи 67 ЕУР.

Термин можете заказати ОВДЕ

ВАЖНО је знати:

 

  • пасош се не може продужити, увек се издаје нова пасошка књижица.
  • законски рок за обраду захтева и издавање нове путне исправе је до 60 дана (два месеца), а у појединим случајевима и дуже.
  • уколико први пут подносите захтев за биометријски пасош Републике Србије или поседујете тзв. плави пасош СРЈ, потребно је да приложите Извод из матичне књиге рођених Р. Србије на домаћем обрасцу,  Уверење о држављанству Републике Србије и важећи боравак у СР Немачкој.
  • при уручењу новог пасоша, потребно је лично донети стари пасош који се поништава и враћа.
  • уколико се визна налепница (боравак) налази у старом пасошу, странка се са новом путном исправом обраћа надлежном немачком органу ради преношења боравка у нови пасош.
  • пасош може бити уручен и лицу које подносилац захтева овласти. У том случају подносилац захтева треба да при подношењу захтева за пасош у Амбасади овласти друго лице за преузимање пасоша. уколико сте изгубили пасош, нови можете преузети тек када стигне решење о проглашењу изгубљеног пасоша неважећим, што ће бити истакнуто на нашем сајту у рубрици „Урађене путне исправе“. Остали грађани могу доћи да преузму пасош када се на листи појави само број њиховог захтева.
  • у случају да никада нисте поседовали пасош Р. Србије а имате преко 18 година и да сте држављанин Р. Србије потребно је приликом предаје захтева да са вама дођу два сведока који имају важећи српски пасош ради давања изјаве о идентитету (пожељно да сведоци буду чланови породице).

 

  1. ИЗГУБЉЕН ИЛИ УKРАДЕН ПАСОШ

Молимо држављане Републике Србије да губитак или крађу пасоша без одлагања пријаве немачкој полицији и да са добијеном потврдом (Verlustanzeige) дођу у Амбасаду, како би пријавили нестанак пасоша.

Чланом 42. Закона о путним исправама Републике Србије прописано је да лице које у иностранству изгуби путну исправу њен нестанак треба да пријави најближем дипломатско-конзуларном представништву Републике Србије, након чега ће надлежни орган Републике Србије путну исправу прогласити неважећом.

Нестали а не пријављени пасоши, као и Ваши лични подаци у њима, могу бити злоупотребљени уколико пасош не буде благовремено оглашен неважећим.

 

  1. ЗАХТЕВ ЗА ПАСОШ ЗА МАЛОЛЕТНО ДЕТЕ

Захтев подносе оба родитеља или старатељ уз присуство детета.

Потребна документа:

  • путне исправе за дете и родитеље и
  • доказ о регулисаном боравку родитеља (и детета) у СР Немачкој (Aufenthaltserlaubnis).

Уколико први пут подносите захтев за пасош малолетном детету, потребно је приложити:

  • извод из матичне књиге рођених за дете (извод на домаћем обрасцу Р. Србије) и
  • уверење о држављанству Р. Србије за дете, односно потврду надлежне матичне службе Р. Србије да је дете уписано у матичну књигу рођених и евиденције држављана Р. Србије.

Уколико не поседујете наведена документа, а дете је већ уписано у матичне књиге у Р. Србији, Амбасада вам их може издати.

У случају да дете још нисте пријавили онда морате да поднесете захтев за упис детета у матичну књиге рођених и књигу држављана Републике Србије и тек након потврде уписа можете поднети захтев за први пасош детата.

Конзуларна такса износи 67 ЕУР.

Термин можете заказати ОВДЕ

Присуство само једног родитеља за издавање пасоша за дете, могуће је уз сагласност другог родитеља која мора бити оверена код немачког нотара (и надоверена „Апостиле“ печатом) и преведена на српски језик код овлашћеног  преводиоца.

Уколико се други родитељ налази у Србији, потребно је да достави оригиналну сагласност оверену код јавног бележника.

Присуство само једног родитеља је могуће и уз одлуку суда да самостално врши право родитељског старања над дететом (у том случају донети правоснажну оригиналну судску пресуду уколико је издата од суда у Р. Србији).

Ако је немачки суд донео такву пресуду, онда она мора бити оверена печатом Апостиле и преведена на српски језик код овлашћеног судског преводиоца.

При уручењу новог пасоша, потребно је донети стари дететов пасош који се поништава и враћа.

Дететов пасош може подићи само један родитељ.

Законски рок за обраду захтева и издавање нове путне исправе је до 60 дана (два месеца), а у појединим случајевима и дуже.

 

  1. ИЗДАВАЊЕ ПУТНОГ ЛИСТА (ПЛ)

Уколико из било ког разлога морате хитно путовати у Републику Србију, а пасош Вам више не важи или је оштећен, украден или изгубљен, Амбасада Вам може издати путни лист као врсту путне исправе кратког рока трајања која служи само за одлазак у Србију и не може се користити за даља путовања или повратак у Немачку.

Потребна документа:

  • две слике 3,5 x 4,5 цм,
  • постојећи пасош (уколико је истекао или оштећен) или потврда о губитку/крађи пасоша - Verlustanzeige (уколико је украден или нестао),
  • лична карта Републике Србије, уколико је имате.

У случају губитка или крађе пасоша, потребно је да се обратите најближој полицијској станици према месту Вашег боравка у СР Немачкој, пријавите губитак или крађу путне исправе Р. Србије и узмете потврду са уписаном именом и презименом, датумом и местом рођења, као и напоменом да сте пријавили губитак/крађу пасоша (Verlustanzeige).

Потврду треба да сачувате због издавања нове путне исправе у Р. Србији.

Време израде ПЛ:

Путни лист можете добити у року од једног до три радна дана уколико поред истеклог пасоша односно потврде о губитку пасоша, поседујете и важећу српски идентификациони документ (лична карта или возачка дозвола).

Путни лист можете добити у року од једног до три радна дана уколико сте пасош само оштетили, али је још увек важећи и Ваш идентитет се може неспорно утврдити.

Путни лист ћете добити за два или три радна дана уколико се Ваш идентитет и држављанство Републике Србије не могу одмах утврдити, због чега је потребно извршити службене провере.

Конзуларна такса износи 43 ЕУР.

Термин можете заказати ОВДЕ

 

  1. ПРИЈАВА НОВОРОЂЕНОГ ДЕТЕТА

Пријаву рођења детета у иностранству и захтев за упис у књиге држављана Републике Србије може да поднесе један родитељ који је српски држављанин, осим у случају ако желите упис националне припадности у матичне књиге. У том случају је обавезно присуство оба родитеља.

Потребна документа:

  • важећи пасоши оба родитеља,
  • извод из матичне књиге рођених за дете, на интернационалном обрасцу у оригиналу не старије од 6 месеци (Internationale Geburtsurkunde – Formule A),
  • извод из матичне књиге венчаних за родитеље, односно Записник о признавању очинства дат пред иностраним органом, оверен печатом АПОСТИЛЕ и преведен на српски језик код овлашћеног преводиоца, ако родитељи нису у браку.

Амбасада пријаву шаље надлежној матичној служби у Републици Србији ради уписа детета у матичну књигу рођених и књигу држављана Републике Србије.

Родитељи поднесе захтев за издавање пасоша за дете тек након извршеног уписа у матичне књиге Републике Србије, уколико породица има регулисан боравак у СР Немачкој.

Трајање поступка: до 30 дана

Конзуларна такса износи 12 ЕУР.

Термин можете заказати ОВДЕ

 

  1. ПУТНИ ЛИСТ ЗА МАЛОЛЕТНО ИЛИ НОВОРОЂЕНО ДЕТЕ

Захтев за путни лист за малолетно пријављено дете подносе оба родитеља.

Потребна документа:

  • две слике детета 3,5 x 4,5 цм,
  • постојећи дететов пасош (уколико је истекао или оштећен) или
  • извод из матичне књиге рођених и уверење о држављанству (уколико је рођење детета већ пријављено, а дете нема пасош),
  • пасоши оба родитеља.

Уколико је дететов пасош украден или нестао, потребно је приложити полицијску потврду о губитку/крађи пасоша (Verlustanzeige),

Трајање поступка: путни лист се у наведеним случајевима добија у року од једног до три радна дана.

Захтев за путни лист за новорођено дете могу поднети оба родитеља одмах након пријаве рођења у Амбасади.

Потребна документа:

  • потврда или признаница о пријави рођења,
  • две слике детета 3,5 x 4,5 цм,
  • пасоши оба родитеља.

 

Присуство само једног родитеља је могуће уз сагласност другог родитеља за издавање путног листа оверену код немачког нотара и преведену на српски језик код овлашћеног преводиоца.

Уколико се други родитељ налази у Србији, потребно је да достави оригиналну сагласност оверену код јавног бележника.

Присуство само једног родитеља је могуће и уз одлуку суда да самостално врши право родитељског старања над дететом (у том случају донети правоснажну оригиналну судску пресуду уколико је издата од суда у Републици Србији).

Ако је немачки суд донео такву пресуду, онда она мора бити оверена печатом Апостилле и превдена на српски језик код овлашћеног преводиоца.

Путни лист може подићи и само један родитељ.

Конзуларна такса износи 43 ЕУР.

Термин можете заказати ОВДЕ

 

  1. ОВЕРА ПУНОМОЋЈА, САГЛАСНОСТИ, ИЗЈАВА, KОПИЈА ДИПЛОМА И ДР.

За сваку оверу је потребно лично присуство особе чији се потпис оверава, важећи пасош или лична карта Републике Србије.

*У Амбасади можете оверити сагласност да малолетно дете може путовати у иностранство са оцем/мајком/трећим лицем.

Конзуларна такса износи 42 ЕУР.

Термин можете заказати ОВДЕ

 

  1. ВЕНЧАЊЕ У АМБАСАДИ

У Амбасади брак могу закључити само држављани Републике Србије који не поседују држављанство друге државе.

Потребна документа за оба супружника:

  • извод из матичне књиге рођених Р. Србије, на домаћем обрасцу,
  • уверење о држављанству Р. Србије,
  • уверење о слободном брачном стању (сва документа не смеју бити старија од 6 месеци),
  • важећи пасоши Р.Србије и
  • копије пасоша два сведока.

Конзуларна такса износи 80 ЕУР.

Термини се заказују лично у Амбасади (потребно је присуство оба будућа супружника).

 

  1. ПРИЈАВА БРАKА ЗАКЉУЧЕНОГ У СР НЕМАЧKОЈ

У Амбасади можете поднети захтев за упис брака у матичне књиге Републике Србије који сте закључили искључиво у СР Немачкој.

Потребна документа:

  • важећи пасош Р. Србије и
  • извод из матичне књиге венчаних на интернационалном обрасцу у оригиналу не старији од 6 месеци.

Брак склопљен у иностранству треба да пријаве оба супружника уколико су држављани Републике Србије.

Уколико је један супружник странац, брак пријављује само држављанин Републике Србије уз прилагање копије пасоша другог супружника.

По упису брака од стране матичне службе у Републици Србији и прибављање извода из матичне књиге рођених и уверења о држављанству на ново (удато) презиме, можете заказати термин за подношње захтев за издавање новог пасоша (оба документа можете добити у Амбасади на дан захтева).

Брак је потребно пријавити и ако није дошло до промене презимена.

Трајање поступка: до 30 дана.

Конзуларна такса износи 12 ЕУР.

Термин можете заказати ОВДЕ

 

10. ПРИБАВЉАЊЕ ДОKУМЕНАТА, ПОТВРДА, УВЕРЕЊА и др.

Уколико сте уписани у регистар матичних књига Р. Србије, у Амбасади можете истога дана подићи:

  • извод из матичне књиге рођених, венчаних или умрлих на домаћем или на интернационалном обрасцу, као и уверење о држављанству Републике Србије.

Конзуларна такса износи 27 ЕУР.

Термин можете заказати ОВДЕ

Посредством Амбасаде можете из Републике Србије прибавити следећа документа:

  • уверење о слободном брачном стању (без Апостиле печата),

*Уверење о слободном брачном стању*

За употребу пред немачким органима, Уверење о слободном брачном стању треба да буде оверено Апостиле печатом. Овера се врши искључиво у основним судовима у Србији, тако да Амбасада ту оверу не може извршити нити прибавити тако оверен документ.

За ту радњу, странке могу ангажовати пуномоћника у Србији.

  • потврду о некажњавању (Führungszeugnis),
  • потврду о животу (издаје се истога дана уз лично присуство) и друге врсте потврда.

Захтеви се подносе лично, уз важећи пасош или личну карту.

Износ таксе можете проверити у ценовнику конзуларних услуга ОВДЕ

Термин можете заказати ОВДЕ

 

11. ПРОВЕРА ДРЖАВЉАНСKОГ СТАУТСА - "Negativbescheinigung"

У Амбасади можете поднети и захтев за проверу Вашег држављанског статуса.

Потребна документа:

  • извод из матичне књиге рођених на интернационалном обрасцу,
  • важећа путна исправа или лична карта или други идентификациони документ (важећи боравак у СР Немачкој, возачка дозвола, важећа потврда Управе за странце са сликом итд.),
  • извод из матичне књиге рођених за родитеље, извод из матичне књиге венчаних родитеља, идентификациони документи родитеља (нпр. лична карта, пасош итд.)
  • захтев попуњавате у просторијама Амбасаде

Трајање поступка: од 4 радне недеље и дуже (зависно од података којима странка располаже)

Износ таксе можете проверити у ценовнику конзуларних услуга ОВДЕ

Термин можете заказати ОВДЕ

 

12. ЦАРИНСKА ПОТВРДА

На потврду имају право држављани Републике Србије који су провели непрекидно на раду у иностранству најмање две године.

Лица која су провела на раду у иностранству до десет година ослобођени су плаћања увозних дажбина на предмете домаћинства до укупне вредности од 20.000 евра.

Лица која су провела на раду у иностранству преко десет година ослобођени од плаћања увозних дажбина на предмете домаћинства без ограничења у укупној вредности.

Потврда се односи само на увоз предмета за домаћинство у Републику Србију и важи годину дана од дана издавања.

Захтев се подноси лично.

Потребна документа:

  • важећи пасош Р. Србије
  • доказ о уплатама здравственог и социјалног осигурања (Versicherungsverlauf)
  • решење о пензији (ако је остварена)
  • потврда послодавца о времену проведеном на раду

Трајање поступка: потврда се издаје истога дана.

Конзуларна такса износи 125 ЕУР.

Термин можете заказати ОВДЕ

 

13. НАKНАДНИ УПИС У ЕВИДЕНЦИЈЕ ДРЖАВЉАНА Р. СРБИЈЕ

Држављанство Републике Србије пореклом стиче дете рођено у иностранству, чији је један од родитеља у тренутку његовог рођења држављанин Републике Србије а други је страни држављанин, ако га родитељ који је држављанин Републике Србије пријави до навршене 18. године живота код надлежног дипломатско-конзуларног представништва Републике Србије као држављанина Републике Србије и ако поднесе захтев за упис детета у евиденцију држављана надлежном органу Републике Србије.

Ако је дете под старатељством, пријаву и захтев подноси старалац.

Ако је дете старије од 14 година, потребна је и његова сагласност.

Ако сте старији од 18 година и рођени сте у иностранству, а један од родитеља је у тренутку Вашег рођења био држављанин Републике Србије а други страни држављанин, држављанство Републике Србије стичете пореклом ако до навршене 23. године живота поднесете захтев за упис у евиденцију држављана надлежном органу Републике Србије. Ако сте старији од 23 године, обратите се Амбасади како би се утврдило да ли постоји основ за утврђивање или пријем у држављанство Р. Србије.

Конзуларна такса износи 258 ЕУР.

Термин можете заказати ОВДЕ

 

14. ОТПУСТ ИЗ ДРЖАВЉАНСТВА РЕПУБЛИKЕ СРБИЈЕ

У Амбасади можете поднети захтев за отпуст из држављанства Републике Србије.

Потребна документа:

  • важећи пасош Републике Србије/или пасош државе чије држављанство већ поседујете,
  • извод из матичне књиге рођених на домаћем обрасцу и уверење о држављанству (у случају да не поседујете ова документа, потписујете изјаву у Амбасади да могу бити прибављена по службеној дужности).
  • гаранција о пријему у немачко држављанство (Einbürgerungszusicherung) у оригиналу оверена печатом APOSTILLE и преведена на српски језик код овлашћеног преводиоца или решење о пријему у немачко држављанство (Einbürgerungsurkunde) надоверено печатом APOSTILLE и са преводом на српски језик код овлашћеног преводиоца (уколико сте већ стекли немачко држављанство),
  • захтев/формулар се попуњава у просторијама Амбасаде.

Пунолетни држављани мушког пола, дужни су да пре подношења захтева за отпуст регулишу војну обавезу, односно да буду уведени у војну евиденцију код надлежног центра Министарства одбране.

Молба за упис у војну евиденцију може се поднети и преко Амбасаде.

Захтев за малолетно дете може поднети један родитељ уколико истовремено подноси захтев и за себе лично, уз писану сагласност другог родитеља. Уколико други родитељ није присутан, потребна је његова оверена сагласност.

Ако је дете старије од 14 година, потребна је и дететова потписана сагласност коју ће потписати личним присустовм у Амбасади.

Ако је дете под старатељством, захтев подноси старатељ, а поступак је исти.

Трајање поступка: 6-24 месеца.

Конзуларна такса износи 537 ЕУР.

Термин можете заказати ОВДЕ

 

15. ЗАХТЕВ ЗА ПРИЈЕМ У ДРЖАВЉАНСТВО РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

Чланом 23. Закона о држављанству Републике Србије прописано је да припадник српског народа који нема пребивалиште на територији Републике Србије има право да буде примљен у држављанство Републике Србије без отпуста из страног држављанства, ако је навршио 18 година живота, није му одузета пословна способност и ако поднесе писмену изјаву да Републику Србију сматра својом државом.

Под истим условима, у држављанство Републике Србије може бити примљено лице рођено у другој републици раније СФРЈ које је имало држављанство те републике или је држављанин друге државе настале на територији раније СФРЈ, као избегло, прогнано или расељено лице и борави на територији Републике Србије или је избегло у иностранство.

Потребна докумената:

  • важећи идентификациони документ са сликом (пасош, лична карта),
  • извод из матичне књиге рођених на интернационалном обрасцу, не старије од шест месеци,
  • извод из матичне књиге венчаних на интернационалном обрасцу (уколико сте венчани у Немачкој), не старије од шест месеци,
  • потписана изјава да Републику Србију сматрате својом државом (попуњава се у просторијама Амбасаде),
  • захтев/формулар се попуњава у просторијама Амбасаде.

Конзуларна такса износи 258 ЕУР.

Термин можете заказати ОВДЕ

 

16. ЗАХТЕВ ЗА ПОНОВНО СТИЦАЊЕ ДРЖАВЉАНСТВА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

Чланом 34. Закона о држављанству Републике Србије прописано је поновно стицање држављанства за лица која су отпуштена из држављанства Републике Србије и стекла страно држављанство или лица којима је на захтев родитеља престало држављанство Републике Србије отпустом или одрицањем.

Поновни пријем у држављанство Републике Србије могу поднети пунолетна лица (којима није одузета пословна способност) уз достављање следећих докумената:

  • важећи идентификациони документ са сликом (пасош, лична карта),
  • доказ о страном држављанству ( Einbürgerungsurkunde) у облику оверене копије надоверене печатом Апостиле и са преводом на српски језик).
  • копија Решења о отпусту из држављанства Републике Србије,
  • потписана изјава да Републику Србију сматре својом државом (попуњава се у просторијама Амбасаде)
  • захтев/формулар се попуњава у просторијама Амбасаде.

Уколико је лице након отпуста из држављанства Републике Србије закључило брак потребно је пре подношења захтева за поновно стицање држављанства, поднесе захтев матичној служби у Републици Србији за упис чињенице брака (и промене презимена).

Такође, уколико је након отпуста дошло до престанка брака, потребно је да се изврше промене у надлежној матичној служби у Републици Србији.

Конзуларна такса износи 258 ЕУР.

Термин можете заказати ОВДЕ

 

17. РЕГУЛИСАЊЕ ВОЈНЕ ОБАВЕЗЕ

Регрути и лица у резервном саставу која путују у иностранство на боравак дужи од једне године, дужни су да се пријаве најближем дипломатско-конзуларном представништву ради увођења у војну евиденцију у року од 30 дана од дана преласка државне границе.

Држављани Републике Србије који стално бораве у иностранству дужни су да се пријаве најближем дипломатско-конзуларном представништву ради увођења у војну евиденцију у календарској години у којој навршавају 18 година.

Увођењем у војну евиденцију дипломатско-конзуларног представништва Републике Србије, сматраће се да је држављанин Републике Србије регулисао војну обавезу.

Захтев се подноси лично.

Потребна документа:

  • захтев се попуњава у просторијама Амбасаде.
  • пасош или лична карта Р. Србије/уколико имате страни пасош потребно је да приложите и Уверење о држављанству Р. Србије
  • важећи боравак у Немачкој (Aufenthaltstitel)
  • потврда адресе (Meldebescheinigung)

Конзуларна такса износи 5 ЕУР.

Термин се не заказује.

 

18. ИЗДАВАЊЕ ПАРАМЕТАРА ИЛИ QR КОДА ЗА АКТИВАЦИЈУ МОБИЛНЕ АПЛИКАЦИЈЕ ConsentID

Уколико боравите у иностранству, параметре или QR код за активацију мобилне апликације ConsentID можете добити у најближем дипломатско-конзуларном представништву Републике Србије.

Издавање параметра је бесплатно.

Термини се на заказују.

 

19. KОНЗУЛАРНЕ РАДЊЕ KОЈЕ СЕ НЕ МОГУ ОБАВИТИ У АМБАСАДИ

1. Признавање одлука које доносе судови у СР Немачкој - нпр. развод брака

Захтев за признавање одлуке немачког суда о разводу брака или старатељству не можете поднети преко Амбасаде већ само лично или преко пуномоћника код надлежног суда у Републици Србији по месту Вашег пријављеног пребивалишта.

За наведени захтев неопходан вам је оригинал пресуде оверен печатом Апостилле са званичним преводом на српски језик код овлашћеног преводиоца.

2. Прибава докумената оверених Апостиле печатом

Не постоји могућност надовере докумената Апостиле печатом посредством Амбасаде, јер је таква врста овере у надлежности основних судова у Републици Србије.

Такви захтеви се морају поднети лично или преко пуномоћника.

3. Издавање личне карте и возачке дозволе

Захтеви за издавање личне карте и возачке дозволе не могу се предати у Амбасади већ непосредно код надлежне полицијске управе у Републици Србији, према месту Вашег пријављеног пребивалишта.

4. Боравак или рад у Немачкој - издавање виза

За издавање визе за дужи боравак у Немачкој по основу запослења, спајања породице, школовања и др. надлежни су искључиво органи Савезне Републике Немачке (Ausländerbehörde), односно дипломатско-конзуларна представништва Немачке у иностранству. Амбасада Републике Србије нема надлежности у поступку добијања виза за држављане Републике Србије у иностранству и не учествује у поступку.

5. Прибава потврде о забрани уласка у Немачку

Да ли имате забрану уласка у Немачку, можете проверити искључиво лично код немачке Савезне службе за  управу: www.bundesverwaltungsamt.de,  на чијем сајту ћете наћи формулар и даља упутства.

Потпис на молби мора бити оверен код нотара и преведен на немачки језик, како би се спречило да лични подаци дођу у посед неовлашћених лица.

Након овере потписа захтев треба да проследите на следећу адресу:

 

Bundesverwaltungsamt

- Ausländerzentralregister

50728 Köln

 

6. Прибава информације из Шенгенског информационог система

Захтев за добијање информација из Шенгенског информационог система можете поднети у писаној форми код "Bundeskriminalamt" (BKA) у Висбадену. Информације се дају искључиво овлашћеним лицима. Остале информације у вези са неопходним документима, као и о евентуалном заступању од стране адвоката можете пронаћи на интернет страници BKA (само на немачком):

Захтев треба да пошаљете на следећу адресу:

 

Bundeskriminalamt
ZV34 – Petenten

65173 Wiesbaden

 

20. KОРИСНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ

Возачке дозволе

Са Немачком је потписана Заједничка изјава о процедурама за замену возачких дозвола, што држављанима Републике Србије који имају регулисан боравак у Немачкој у трајању од најмање 185 дана, омогућава да изврше замену српске возачке дозволе за немачку возачку дозволу, без обавезе полагања возачког испита. Препорука је да се са процедуром замене возачке дозволе започне пре истека 6 месеци од датума пријаве боравка у Немачкој. За замену возачке дозволе надлежне су немачке општине у месту Вашег боравка.

Здравствена заштита

Држављани Р. Србије, осигураници Републичког фонда за здравствено осигурање, који привремено бораве у иностранству имају право на пружање хитне медицинске помоћи. Пре поласка на пут, држављани Р. Србије треба да се обрате органу за везу Р. Србије - Републичком фонду за здравствену заштиту, како би се упознали са начином спровођења предвиђене процедуре и остварили право на хитну медицинску помоћ у иностранству, уколико се за тим укаже потреба.